start Album Songs Writers-Corner Portrait Martin Schaffner
Musik & Texte
     

They Planted Sickness...

Format Grösse Länge (Min.) Sample
Titel hören/herunterladen mp3 4.86 MB 4.14
Songtext
Über dieses Lied
They planted Sickness In My Garden

They planted sickness in my garden
The morning wind brought disease

I don’t know about all these things
I am not a scientist
I’m just an ignorant
I’m just a fool

Empty streets forsaken homes
In a lush green no man’s land
Whoever’s not to leave
Stays there to die

They planted sickness….

All the oathes and all the vows
All the faith and grinning bows
Are just a crumbling mask
To cover your face

Can you bear the children’s eyes
Do you dare to speak the truth
There is an unseen curse
Spread on the fields

They planted sickness….
„Ach so, ein Lied über Tschernobyl. Nicht gerade aktuell...“, meinte jemand zu diesem Text. Vielleicht sollte er einmal eine Reise an den Schauplatz buchen. Es gibt so viele Geschichten über den Untergang der Titanic. Über Tschernobyl wird kaum mehr geredet und schon gar nicht gesungen. Dabei war diese Katastrophe von viel grösserer Tragweite als der Untergang des Luxus-Liners. Bei einem Auftritt, der zufällig auf den Jahrestag der Reaktorkatastrophe fiel, durfte dieses Lied natürlich nicht fehlen.
Beteiligte Musiker
Rick Schell: drums
Ethan Pilzer: bass
Steve D. Anderson: nylon string guitar
Doug Lancio: electric guitar
Martin Schaffner: vocals, acoustic guitar

Aufnahmejahr: 2003
Aufnahmeort: Sound Vortex Nashville


Songs Übersicht